Mercy the Abused Dog Makes Full Recovery

Mercy, a dog who was dragged, beaten, and chocked in Gainesville, Fla., makes a miraculous recovery. She is now ready for her forever loving home.

This past Sept. 12, 2013,  a 5-foot-10 to 6-foot white male of medium build with brown hair and a tattoo between his shoulder blades, dragged, beat, and chocked an innocent dog outside a Polos apartment complex in Gainesville, Fla. Three children were outside playing and they witnessed the attack, but thanks to them the dog, now named Mercy was saved.

The children witnessed how this man dragged Mercy by her leash, then used the same to chock her, and later pulled off her collar, which had a metal buckle on it, and used it to beat her.

After brutally attacking the pet, the animal abuser fled the scene and left Mercy behind to a slow painful death. Fortunately, Helping Hands Pet Rescue came to Mercy’s aid, and since then, they have nursed the innocent pet back to health.

Mercy before and after. She is not ready for her forever home. Photo Credit:Helping Hands Pet Rescue
Mercy before and after. She is not ready for her forever home. Photo Credit: Helping Hands Pet Rescue

 

“[Mercy] came to us pretty unresponsive with a head fracture and multiple fractured ribs,” Lindsey Hidenrite, Vice President for Helping Hands Pet Rescue told WCJB-TV.

The innocent pet also suffered from a 3-inch laceration on the back of her head, bruises on her face and stomach, and she had blood in her urine. But thanks to Helping Hands Pet Rescue and the many donations from concern animal lovers, Mercy miraculously recovered.

A reward of $5,000 is being offered to anyone with information on Mercy’s abuser, but until today, police officers do not have a lead on her abuser.

Two months after the incident Mercy is ready to put the past behind and find a forever loving home where she will be appreciated and spoiled.

“We are hoping she can go to a family that understands that she’s going to need some training, a lot of socialization exercise and hopefully other big dogs she can maybe let off some of her energy with,” said foster dad CJ Hall.

“Mercy is completely healed now, but because of her past, she has some things that need to be worked on,” said Hidenrite. “As long as she gets a family that really loves her and is willing to work on those things with her, she’s definitely going to be a great addition to any family.”

If you are interested in adopting Mercy or another Helping Hands Pet Rescue dog contact the rescue center at http://www.hhrescue.org or on their Facebook page.

 

24 thoughts on “Mercy the Abused Dog Makes Full Recovery

  1. Thank you kids for doing the right thing and telling on this monster and saving this dog. Your parents should be very proud of you

  2. It would be nice to catch the bastard and them beat him near death and let him die. So any inhumane people who abuse helpless animals. Cowards all of them.

  3. Reanita mengambil penanya dan menorehkan sebagian ungkapan hatinya pada sang diary. Penanya menari-nari seperti ballerina di atas lembaran-lembaran berwarna merah jambu bercorak bunga-bunga. Merangkai kata demi kata hingga menjadi bait-bait puisi yang indah.

  4. Mia dan Nurul mnegiakan kata-kata Wanie.Setiap kali cikgu bermesyuarat,kelas 5 Sains 1 pasti jadi port budak dating.Sekarang,terdapat lima couple yang dating dalam kami.Ketua Pengawas juga geram dengan gelagat mereka,apatah lagi,tempatnya yang selalu menjadi mangsa.

  5. Anakku juga senang berbaring di situ sambil belajar. Aku bersandar di tepi pintu. Sekadar menemani dia. Untuk membantu..aku sudah lupa. Lagipun bahasanya Inggeris. Tidak banyak yang dapatku bantu. Akupun sudah ingat-ingat lupa segalanya.

  6. “hati ayang sudah lama hancur bang. Sejak kecil, ayang selalu d sisihkan oleh keluarga ayang sendiri. Selama ni, ayang hanya mendapat sisa dari abang dan akak ayang je. Apa yg mereka mahu, mereka akan dapat tp ayang? Ayang dah buat keputusan, ayang akan ikut je kemana abang pergi.”

  7. Jerih aku membajai cinta dan cuma tidak dapat bersatu kerana tiada restu orang tua. Mungkin aku consider mendapat hidayah jika mendapat restu Ibu. Sesetia mana pun aku dan dia terhadap cinta nampaknya tidak menjanjikan kebahagiaan sendiri. Takdir kah penentunya? Mungkin juga aku sedang dalam percobaan. Sedang diuji dalam ujian percintaan. Hm, rumit sungguh. Akhirnya, aku memilih menolak jodoh demi kebahagian semua pihak walaupun melukakan hati sendiri, melukakan hati dia. Mungkin ada jodoh lain tapi tidak seperti yang ini atau pun tiada lagi. Inilah kisah cinta aku yang rumit, sebagai pewarna perjalanan hidup ku.

  8. Tidak jauh dari hotel yang aku menginap, terdapat deretan kedai di harbour park. Kedai seafood adalah yang paling aku gemari. Terdapat banyak kapal layar di situ dah nama pun harbour park kan. Pemandangan di situ memang sangat indah dan angina yang bertiup sepoi-sepoi bahasa itu menenangkan aku.

  9. Nak berenang!. Ipah menjawab dengan geram. Orang tanya betul-betul. Dia main-main. Kau cakap nak kuruskan badan. Badan kau tu takkan kurus kalau terperap dalam bilik saja.

  10. Saya sering mengatakan, saya tidak senang dengan sifat Mak yang garang. Saya tidak sedar, sedikit sebanyak saya mewarisi sifat Mak. Garang, ego dan suka membentak.Pada masa yang sama, tabah, cekal dan bersemangat.

  11. Mungkin terdapat lagi lebih sejuta hikmah yang tidak terungkap daripada pertemuan ini. Hanya Allah sahaja yang dapat merungkai kehebatan ketentuan ini. Dia sahaja Yang Maha Mengetahui.Cerpen : Hikmat Ujian

Leave a Reply

Your email address will not be published.